Wednesday 8 April 2015

PENGORBANAN NILAM UNTUK ADIK AMAT MAK HARGAI


Ariff, Nilam dan Rezza,

1.  Saat ini, rumah kita amat sunyi.

2.  Sungguh, mak bersyukur, masih bernafas lagi di bumi Tuhan ini, meneruskan perjuangan hidup          bersama  tiga orang anak yang amat mak kasihi.

3.  Ingin mak nyatakan di sini, kita melalui hari-hari yang sungguh indah.

4.  Mak hidup untuk anak-anak.

5.  Papa kata mak tak kahwin-kahwin kerana takut dengan bayang-bayang sendiri.  Itu tuduhan yang tidak benar.  Mak masih sendiri kerana ANAK-ANAK.  Anak-anak sangat memerlukan mak.  Mak juga sangat memerlukan anak-anak.  kita saling amat memerlukan antara satu sama lain.

6.  Adik Rezza membesar tanpa perhatian dan kasih sayang yang cukup dari papa tapi mak nampak hikmahnya.  Tuhan jauhkan papa dari adik ada sebabnya.  Ada sebab Tuhan temukan kita.  ada sebab juga Tuhan pisahkan kita.  Adik tak rugi apa-apa.  Kasih sayang kita melimpah ruah untuk adik,  Mak tak kesal malahan mak bersyukur.  Mak amat bersyukur ditinggalkan oleh papa.  Siapa nak tinggalkan mak, tinggalkanlah ... mak cuma perlukan anak-anak mak dan insan yang tulus ikhlas mengasihi diri ini ... mak tak perlukan pengkhianat dalam hidup mak .

7.  Anak-anakku, mak sangat beruntung ada anak-anak seperti Abang, Nilam dan adik.  Kasih mak abadi.  Susah senang, kita tetap bersama ...syukur, kita tak pernah susah, syukur, Allah sentiasa menghantar insan yang baik untuk bantu kita.  Ini rezeki anak-anak.  Alhamdulillah.

8.  Sampai di sini, untuk kali ini.  Mak nak bergerak lagi.  Masih ada urusan yang belum selesai.  Akhir kata, terima kasih Nilam, banyak bantu mak sepanjang minggu ini.  Tanpa Nilam, mak tak mampu nak harungi ombak dan badai dengan jaya.

Nilamlah layar, 
Nilamlah bahtera, 
Nilamlah camar, 
Indah di lautan sana.

P/s  :  Nilam, Beritahu Abg dan adik, mak berterima kasih pada abg kerana pandai bawa diri dan mak berterima kasih pada adik sebab senyumannya menghilangkan segala resah di hati



No comments:

Post a Comment