Monday 18 November 2013

WARKAH BUAT SEORANG TEMAN DI HOSPITAL PAKAR AMPANG PUTERI : USAH KITA JADIKAN MIMPI SUATU REALITI!



Salam dari bumi Seremban.



Malam sunyi dan sepi

Kuturuti kehendak hati

Berkelana di alam murni

Mencari dewi



Taman Seri Pandan tenang dan damai.  
Setenang dan sedamai itulah jua hati saya.



NAMUN

 DALAM TENANG ADA RESAH

DALAM DAMAI ADA GUNDAH

MENGADU PADA SANG PUNGGUK, PUNGGUK SIBUK MERAYU BULAN

WAHAI PUNGGUK, BIARLAH BULAN BICARA SENDIRI ...

WAHAI TEMAN, BIARLAH HATI BICARA DI SINI  ...


Teman,


Saya minta maaf tak dapat datang melawat awak di 

hospital. 

Saya nak sangat datang tapi keadaan tidak mengizinkan. 

Kalau saya ada sayap, sudah lama saya terbang.  

Dari jauh, saya doakan awak cepat sembuh. Banyakkan 

rehat.  Jaga diri baik-baik. 


Teman,


Selama-lamanya, saya kawan awak.  

Selama-lamanya saya nak awak bahagia.  

Selama-lamanya saya nak awak berjaya....tapi secepat-

cepatnya saya nak awak sihat semula. 


Teman,

Berkahwin mungkin bercerai

Berrcinta mungkin terlerai

Berkawan tak mungkin berderai


Lantaran itu, 

saya memilih untuk menjadi kawan awak, selagi ada bulan 

dan mentari.

Kita bina ikatan persahabatan seindah pelangi.



USAH KITA JADIKAN MIMPI SUATU REALITI.




Catatan  :  Nilam, hari ni ada seekor ular sesat masuk ke dalam rumah kita.  Macam-macam kan ... Banyak-banyak rumah kat taman ni, rumah kita juga yang dia nak masuk...TQVM  Cikgu Ismail Seremban 3 tolong halau tetamu tak diundang tu  ...




















No comments:

Post a Comment